Dagen före julafton

 
Spenderade jag i mitt Eden .. jag behövde lugnet .. sinnesro.
 
 
Finaste i soffan .. 
 
 
Mammas hemmagjorda julgröt .. och ekologisk skinka från Järvsö. Ingen lagar mat som min mamma. 
 
Hon är speciell. Jag älskar dig, mamma. Just idag var den känslan starkare än vanligt.
 
Delade tankar .. delad förståelse. Trygghet. Ingen är som du mamma.
 
 
Grababrna grus på promenad ( eller snöröjning kan man nog kalla det .. hahaha )
 
 
 
Ja, lika barn leka bäst .. jag är en dotter av Kung Bore ;)
 
 
Till och med Chihuahuan lekte sönder sig själv i snömassorna idag .. mitt skratt ekade över grantopparna idag .. 
Och jag .. var lycklig. Precis just i denna stund. Var jag hel. Så hel som en männniska kan vara.
 
 
 
Jag kom hem .. gjorde en lykta .. som Jossan skall få imorgon.
 
Jag behövde skapa.
 
Jag behövde få tänka på annat.
 
Ikväll vill jag ge en extra eloge till min pappa.
 
Som orkar. Fast det är så jobbigt.
 
Jag är tacksam för att jag får morgondagen med honom.
 
Lämnar er ikväll med dessa ord att lägga på minnet:
 
- Var rädd om er  själva & ta hand om varandra. Ta vara på tiden.
Det är det enda som betyder något i slutänden.
 
Önskar er alla en mycket fridfull jul.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0