Den bästa 1:a advent

 
Har jag haft idag .. för jag spenderade den med min Inga from Sweden .. då blir det skratt och det där lilla extra som vi tycker om .. nämligen piffa dagen med lite extra krydda ;)
 
 
Kung Bore har visat sig med besked .. han är här för att stanna .. så jag hoppade i understället och på med hela vintermunderingen - jag lever lite efter devisen (som min lärare Nicke Wedin alltid sa ): Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!  ;)  *S*  och var bar det väg månne med mig och dogsen då??
 
Jaaa .. på utflykt såklart! :D
 
 
 
Ingrid - my sister in Crime .. skulle bana väg för mig och dogsen .. hon sa där hon entrade snövallen:
 
- Det här är väl ingen match heller!  *S*
 
 
MEN OJ!!!! Var det såhär djupt??? Tror du att det är hårdare packat till höger????? 
 
 
SE! Det här gick ju jättebra .. vilken bänk vill du sitta vid?? Går det bra med den första?? *S*
 
 
 
Jag skrattade med min Inga och sa att den första går alldels yppeligt fint .. men att jag tar den andra vägen runt som inte var lika djup med snö ;)
 
 
 
Chihuahuan var fullt påklädd med tröja och täcke & föga road trots att jag tog en bättre väg runt .. han tyckte att vad faaan skulle den här antarktiska expeditionen vara bra för????
 
 
Jo .. för att när man har med sig jul latte från TeWes .. då måste man ha ett mysigt ställe att vara på .. här satt vi och skrattade en pyttestund som var värt allt slit för att komma fram  .. nämligen minutrarna av att leva för fullt .. här och nu. 
 
 
Det här gott folk .. ÄR en Anna hund .. i ordets alla översättningar & betydelser. Armani ÄLSKAR snön - här gräver han sig till Kina fram & tillbaka ;) Sedan fick han sitta i min famn under jackan medan vi väntade på vår skjuts hem .. mormor var pussugen på liten så då fick hon snusa på bebis och vi fick åka hem .. liten orkar bara kortare stunder ute ännu ;)
 
 
När vi kom hem hämtade jag det stora täcket och lade det på golvet och där somnade mina fyrbenta hjärtan fort .. de var nöjda efter sin utflykt .. och jag och Inga .. vi drack kaffe .. och ..
 
 
 
Drack glögg. Första advent så MÅSTE man dricka glögg. Det gjorde vi. Spenderade tiden tillsammans - med för mig en av mina bästa vänner som vet allt & lite till om mig.  
 
 
 
Nu skall jag adventspyssla vidare .. i mitt kök :D
 
 
God första advent på er och ..
 
kärlek till er folket // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0