Han heter Mille .. han är 2 år .. & han har cancer.

 
 
 
 
 
Säg hej till Mille .. han är 2 år gammal .. han är som vilket annat barn som helst. Fast ändå inte.
 
 
 
Mille har cancer. Så här ser livet ut för Mille och hans föräldrar. Ständiga sjukhusbesök med provtagningar och allt som det innebär. Övernattningar på ett ställe som är livsnödvändigt för dem som är sjuka .. men ett ställe som varken du eller jag vill besöka. Någonsin.. Så här ser det ut för barnen som har cancer. Vi kan välja att blunda för det. Eller se verkligheten som den ser ut.
 
 
Mille är 2 år. Han älskar ostkrokar & festis. Han är så söt att man måste le när man ser honom. Men jag gråter också ..  för den smärta han och hans föräldrar måste gå igenom. De har inget val. De kan inte välja att blunda. 365 dagar per år är det så. Jag tänker när jag ser bilderna på honom:
 
- Hur kan något så fult som cancer få bo i denna söta lilla kropp?
 
Det är orättvist. Jag väljer att inte blunda. Jag VILL påverka och hjälpa till med det jag kan göra.
 
 
 
Milles föräldrar kommer att finnas med på Myskje julmarknad. De kommer att sälja Milles skyddsänglar där. Pengarna går till barncancerfonden. 
 
Jag kommer att köpa änglar av dem. Stödja dem på det sätt jag kan.
 
Jag hoppas att du också kommer & gör detsamma.
 
Kärlek till er och kärlek till Mille. 
 
 
// Anna
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Millan

Mycket fint skrivet...och vi är fler som kommer att köpa änglar. <3

Svar: Tack fina Millan! <3 dig.
Anna

2012-12-06 @ 20:53:08
URL: http://segeraker.blogspot.com
Postat av: Sara!

Mitt hjärta, och min själ gråter, för smärtan dom får genom lida! Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hade kunnat närvara på marknaden, och kunnat köpa skyddsängeln!!!! Finns de något annat sätt som man kan köpa den på?? Snälla mejla mej om svar på [email protected]

Svar: Hej Sara .. ja, du kan köpa dem på Milles hemsida:
http://www.millesanglar.se/

<3 dig!
Anna

2012-12-06 @ 20:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0