Jag har min lilla skugga

 
Saknaden efter min Skugga är stor.
 
 
 
Han hörde ihop med mig .. lika säkert som vi alla behöver syret som vi andas. Han saknas mig .. inget eller ingen kan någonsin ersätta honom. 
 
Jag fäller fortfarande tårar av saknad efter den vän som älskade mig så villkorslöst under många år.
 
Fina, vackra Pompen .. 
 
Däremot .. finns det vissa rastypiska beteenden som man som hundägare känner igen .. det ÄR en lisa för själen att känna igen dem .. 
 
Armani .. lilla Armani visar dem redan .. han följer mig som en liten skugga .. överallt .. han ligger nedanför mina ben på kvällarna när jag sitter vid datorn .. eller ligger i soffan bredvid mig. På jobbet följer hans ögon mina rörelser .. varenda steg som jag tar. Ibland blockar han dörren, för då vet han att jag inte kan passera obemärkt. Clever dog ;)
 
Imorsse gjorde han skeden för första gången .. jag låg och sov .. han smög upp bredvid mig .. snusade mig i ansiktet .. lade sig sedan i sked med mig med sitt lilla huvd på min kudde och somnade med en belåten suck och jag .. jag upplevde en tillfredsställande känsla som inga pengar i hela världen kan köpa.
 
 
Han är en Anna hund .. envis, snäll, nyfiken, orädd och med en motor som kommer att bli underbart att få jobba med. Att se honom rasa utomhus i snöhögarna får skrattet att bubbla inom mig.
 
Och jag .. jag älskar honom hejdlöst. 
 
Banden vi knyter an nu är speciella .. vackra och på ett språk som bara vi förstår.
 
Det ÄR kärlek.
 
// Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0