Snälla tomten

 
 
 
Jag har varit snäll detta år.
 
Jag har ätit mina gröna ärtor.
 
 
 
Jag fick en mycket dyrbar gåva av dig detta år - i mitt paket låg förmågan att älska, glömma och förlåta.
 
Därför lovar jag, förutom att äta mina gröna ärtor 2013 även att ge tillbaka omsorg till dem som behöver det mest.
 
Jag har valt var jag vill lägga min omsorg och kärlek.
 
Utsatta barn.
 
Min pappa har sagt till mig ända sedan jag var liten att jag kan inte vara hela världens Florence Nightingale.
 
Han säger:
 
- Anna, du kan inte släpa hem alla skadeskjutna fågelungar och rädda dem alla.
 
Sant. Men jag kan välja att lägga min omsorg hos dem som verkligen behöver den.
 
Jag har redan satt den bollen i rullning och jag känner att det är ett fantastiskt sätt att avsluta 2012 på och att påbörja 2013 med.
 
 
 
 
Här är jag i höstas, nyopererad hemma i soffan .. med min trogna Skugga liggandes tätt intill mig. De förluster jag genomled detta år, 2012, var svåra och smärtsamma. Jag lärde mig den viktiga läxan: Livets stora gåta, älska, glömma och förlåta.
 
 
Jag lärde mig vikten av äkta omsorg.
 
Jag lärde mig vikten av ren kärlek.
 
Jag är djupt tacksam för  de människor som fanns kvar vid min sida och dem som kom in i mitt liv med öppna sinnen.
Jag är tacksam - ni fanns där -  i en tid när jag behövde det som mest.
 
 
Jag ser fram mot 2013 - tillsammans med er.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0