Att negligera och tro om andra ..

 
 
Idag har jag haft en märklig dag .. med så många funderingar att jag till slut funderade över hur många tankar det faktiskt ryms i en och samma hjärna??
 
I min ryms det många.
 
Något jag tänker nu på vid dagens  slut är följande;
 
Man skall inte negligera eller tro saker om andra som man inte vet något om.
 
Jag har aldrig fattat varför man lägger sådan energi på det.
 
MeaCulpa .. nu ligger hon öppen enbart för de indivder som jag personligen har bjudit in .. men ändå.
 
Jag släckte henne för omvärlden eftersom människan kan vara inbilsk & snabb i att lämna idiotiska kommentarer som de inte vet något om. Och alltid anonymt.
 
En mindre vetande människa ifrågasatte mig när jag skulle skaffa en till jycke med:
 
- Men ska du verkligen skaffa ett till stackars djur som får sitta helt ensam hela dagarna????????
Du jobba ju så mycke!!!!!!!
 
 
Verkligheten ser ut såhär:
 

Med på kontoret - inom synhåll för mina ögon och ALLTID påpassad .. varje sekund av dagen. Och nätter .. med dygnet runt. Lämnar jag kontoret ser mina kollegor efter under den stund som jag är borta.
 
Hemsk tråkigt hundliv ..
 
Jag hjälpte en god vän med ett jobb .. och gjorde sedan ett inlägg på min gamla blogg när jag var ute i skolorna och föreläste och då lät det såhär på en såklart anonym kommentar:
 
 
Jaaaa, duuu .. stort nätverk du verkar ha med tanke på det skitföretag du hjälper nu?!?
 
 
Verkligheten ser ut såhär:
 
 
5 NYA uppdragsgivare sedan jag blev friskförklarad från min knöl i mitten av september månad.
 
Joooo .. uppdragen ramlade ner med trisslotten jag köpte  - VÄRSTA turen liksom????
 
 
 
 
Jag brukar inte försvara mig eller svara på skit som ovan -  jag lever efter devisen att huvudsaken att jag vet .. men ibland ,, är jag också bara människa .. som har en mindre bra dag .. och då blir jag ledsen i hjärtat över hur elak och gemen människan kan vara. 
 
TUR är då som idag så ringde min mobil vid 16:30;
 

 
 
Jag: Idell
Barnet: Heeej .. Anna  .. det är Melvin..
Jag: Meeen hej älskling!!
Barnet: Hej .. ( tystnad ) duuu .. Anna?
Jag: Jaaa?
Barnet: Kan jag få sova hos dig?
Jag: Jaaa .. såklart .. om du får för mamma?
Barnet: Ja, det får jag.
Jag: Dåså .. på fredag .. det blir en bra dag när det är helg så kommer du och sover hos mig .. så kan du bada bubbelbad .. vi kan baka .. gå till lekparken och vet du mer??
Barnet: Näää??
Jag: Jag har en hundvalp hemma, hjärtat .. vill du leka med den?
Barnet: Jaaaaa .. Anna .. jag kan passa honom åt dig! :D
 
 
 
För mig är det en störtskön kontrast.. ett telefonsamtal från ett barn som inte är mitt .. men som TJATAT sönder sin mamma i veckor för att få sova över hos mig .. 
 
Den sköna kontrasten ligger i att barnet är 100% ärlighet och snällt. 
 
Och jag vill bara ha det som är ärligt i mitt liv.
 
Vilken lisa för min trötta själ en dag som denna .. 
 
DET är kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EmmaChristin

Ja, vad säga. Vem i hela fridens dagar är så fruktansvärt avundsjuk på dig så den känner ett tvång att kasta ur sig en massa skit? Varför inte bara kunna säga: Anna, jag tycker att du är en superambitiös människa, företagsam, ödmjuk och en sådan person jag önskar att jag vore lite mer. Varför inte bara säga det, när det egentligen är just vad det handlar om?!

Jag tycker i alla fall att du är GRYM, även om jag också är rätt glad över att vara just jag ;-) Puss och kram!


Svar: Och vet du .. jag är toklycklig för att du är du .. bli aldrig någon annan! Kärlek till dig // Anna
Anna

2012-11-13 @ 22:31:41
Postat av: Anna J

Kan för mitt liv inte förstå varför den person som inte gillar dig,ändå tar sig tid att läsa din blogg OCH kommenterar det du skrivit.Kan inte fatta varför det är så viktigt att försöka sänka nån annan.Förmodligen för att personen mår dåligt själv & är avis.Sorgligt!Nä...försök skaka av dig skiten & fortsätt skriva i din blogg:) För jag & många med mig tycker jättemycket om dig & det du skriver!:)Bamsekram!<3

Svar: Tack fina för dina rader Anna <3Stor kram tillbaka
Anna

2012-11-14 @ 08:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0