FeberAnna

 
Ja .. idag har jag lite tycka-synd-om mig själv frosseri.
 
Kanske för att jag har feber .. kanske för att jag har haft ont i huvudet .. kanske för att jag har lite ångest som sitter ganska långt in .. ångesten kommer sig av att den dumma knölen verkar ha kommit tillbaka i bröstet.
 
Ny tid i Gävle .. nytt ultraljud .. och med det kommer hopplös oro över ny operation.
 
Jag försöker tänka snällt och jag försöker att inte bli ledsen .. men att tänka är en sak och göra är en annan.
 
 
Men jag har haft väldens goaste vänner som myste ner sig med mig ikväll i soffan när jag somnade helt däckad efter jobbet;
 

Bebis sov i sked med mig där jag låg i fosterställning i soffan och Aragon kröp upp i mina knäveck. Jag var omringad av fyrbent närhet och kärlek. Jag somnade sött.
 
Jag tänkte innan jag somnade:
 
- Nu är det som det skall  ... nu är det precis som mina cellminnen kommer ihåg.
 
Är det inte märkligt .. nya individer .. men beteendena är densamma?
 
 
De kan omöjligt veta .. men proceduren är välbekant för mig och det skänker en slags trygghet & ett lugn som jag inte kan översätta i ord.
 
 
Det är komplett - cirkeln är sluten.
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0