Jag är killens tjej

 
Lördagskväll .. sitter i soffan och har besök hemma .. tittat på nytagna bilder från Åre denna vecka. Galet vackra omgivningar. Snö. Jag älskar snö .. så jag blev avundsjuk på riktigt ;))
 
 
 
Melvin var så himla rolig idag .. han hade ju beställt pannkisar .. så medan jag stekte dem så byggde han en båt av en träbit som vi hittade ute på vår promenad tidigare idag .. sedan ritade han teckningar .. och det var viktigt att det stod till Anna Idell .. för annars kunde det ju vara vilken Anna som helst .. och det dög inte ;)  *S*
 
I vilket fall så kommer Fredrik in i köket och då lät det såhär;
 
Melvin: Vad tittar du på?
Freddan: Jag tittar på Anna när hon gör pannkakssmet ..
Melvin: Det skall du sluta upp med!!
Freddan: Jahaaa .. varför då?
Melvin: För att Anna är min tjej!
 
 
Hahahahaha .. japp .. så är det med det - icke förhandlingsbart .. lät så fantastiskt uppkäftigt och roligt när det kom ur munnen på en söt 6 åring :D
 

Pannkakor .. i stora lass ..  både stora och små väntade otåligt på att de skulle bli färdiga att ätas *S*
 
På spisen har jag ramen med min älskade Pompe .. jag ser på bilden varje dag .. och jag tänder ljusen varje dag .. och jag saknar .. varje dag.
 

Min lille bebis - nu nedanför mig - tröttluva .. som jag älskar så det nästan gör ont .. han har inte ersatt någon .. men han har fyllt ett tomrum inom mig som jag inte var fullt medveten om att jag hade .. jag älskar honom med varje andetag som jag tar. De som ser oss tillsammans ser att vi börjar bounda på ett sätt som är en gåva att få uppleva.
 
Grannen på kontoret sa igår:
 
- Det syns att du är hans matte .. otroligt .. han lämnar dig inte med blicken. Det är bara du som gäller.
 
Och så är det .. han är min lilla skugga. Han följer efter mig var jag än går och han ligger nedanför mina fötter eller i min famn .. vi leker och busar .. och vi sover tätt, tätt ihop på nätterna. Jag snusar på honom så fort jag kommer åt .. han luktar så gott .. som små valpisar gör. Och jag kallar honom för Bebis.
 
 

Hahaha .. idag var vi hos Ingrid .. jag behövde min Ingrid idag .. och bebisen blev så trött att vara borta och hälsa på. Han fick låna en korg OCH en sovkamrat .. DET var typiskt gulligt tyckte jag :)
 

 
Nu är klockan ganska sent .. jag har köpt en tidning .. som jag tänkte fossa i .. kanske ta ett bad och vänta på tonåringen som är ute på filmkväll.
 
Jag har begått en dödssynd idag .. jag har städat hans rum!?! .. jag klarade inte av att gå in där.
 
Nu är det jättestädat och rent och jag gick emot min egen regel om att INTE städa en 14-årings rum.
 
Fast å andra sidan hjälpte han mig att bära ut en massa saker häromdagen så vi kan säga att det var en tjänst - & gentjänst som skedde idag ;)
 
 
Kärlek // Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0