Jag - en vanlig jävla svenne

 
Idag läste jag en artikel om Sverigedemokrater som kallar människor för babbar och hora.
 
Jag tycker att den människosynen är för jävlig.
 
Det rent ut sagt äcklar mig att människan kan vara så jävla självgod att hon slår sig själv för bröstet och påstår att hela Svea Rike tillhör henne .. den vita människan.
 
Skulle vi släktforska på alla "svenskar" skulle kontentan bli att VI ALLA invandrat någon gång i tiden.
 
Så vem äger egentligen rättigheten till Svea Rike??
 
Man kan alltså inte döma andra efter hudfärg eller nationalitét.
 
Därför skall jag berätta en sann historia för er .. som jag fick berättad för mig idag av min egen pappa.
 
Han berättade för mig att han lärt känna en man - en man som kommer från Bosnien. Som berättade för min pappa att för 12 år sedan fick han fly med sin då gravida hustru från ett krigsdrabbat Bosnien. De bilade genom Tyskland och skulle vidare till Kanada. 
 
Men de fastnade i Malmö och blev kvar där för att de blev tvungen att stanna kvar för att vittna mot människosmugglaren som hade smugglat ut dem från Bosnien. 
 
De var vilse, inte kvar i sitt hemland, inte framme dit de skulle vara, i Kanada där de hade kopplingar till sin familj.
 
De var grundlurade på sin biljett till friheten .. till livet.
 
Och mycket rädda.
 
Malmö kommun erbjöd dem att få bo kvar i Sverige - de kunde få flytta till Ljusne, så de åkte hit för att titta och blev kvar. Det är 12 år sedan.
 
- Anna, vet du ??sa min pappa med bruten stämma.
 
Nej vad, frågade jag ..
 
- INTE en dag har han varit arbetslös Anna .. hörde du hur perfekt svenska han talade? INTE en dag arbetslös .. han kom hit, kunde inte språket & har inte varit arbetslös en enda dag och idag driver han eget.
 
Fy fan vilken företagsam kille!
 

Så är jag fostrad ,. med en människosyn om att vi är alla lika mycket värda.
 
Att vill man skall man även få smaka av livets goda sida.
 
Det är allas vår moder jord .. det finns plats för oss alla .. men alla är inte lika förståndiga .. skall då alla som INTE vill ha krig eller annat skit inte få komma  hit till Sverige för att de inte heter Andersson i efternamn??
 
 
 
Jag tycker att alla måste få en chans till att få leva ett värdigt liv.
 
Allt annat går bort för mig.
 
Jag anser även att man skall ha ett HÖVLIGT språk när man tilltalar andra människor.
 
Kan man inte det tycker jag att man inget skall säga heller.
 
 
Och gör man ändå det genom att kalla någon för till exempel babbe eller hora så får man min röst av förakt .. och jag vet tvärsäkert  att många andra föraktar tillsammans med mig.
 
 
Som Amen i kyrkan // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0