Lyckan i Annan

 
Idag började morgonen upp och ned .. håret hade en riktig bad hairday, ansiktet som tittade på mig i spegeln såg ut som en främlings .. valpen sprang upp 2 våningar hemma när jag redan var sen .. katten smet ut .. kom till kontoret med andan i halsen .. valpen gjorde en olycka på golvet .. hämta skurhink och svabb .. ja, ni fattar .. dagen började upp - & ned.
 
På det privata planet upplever jag svåra sorger .. ja, hela dagen kändes skit .. så jag tog ett andetag .. kopplade hundarna och gick mot kvarnen .. andades .. tänkte .. funderade på:
 
- Vad kan jag påverka och vad kan jag inte göra något åt?
 
Begreppen blev klarare och jag tog in omgivningarna .. snö .. vit snö på marken .. jag älskar vinter .. en glädjens känsla började spira i mig och jag tänkte:
 
 
Efter det har dagen gått som på räls .. jag har verkligen gjort det jag kan där jag KAN påverka och det gav strålande resultat. Det jag inte kan påverka finns där ändå och .. jag lät det bero.
 
 
 
Nu sitter jag här & känner lycka över att jag är. Det jag är. Att jag har.Det jag har. Det är det enda som räknas i slutänden. Jag känner lycka.
 
 
Nu skall jag byta om - ta fram barnet i mig och leka järnet i snön med hundarna på sista kvällspinken .. man blir aldrig äldre än vad man gör sig ;)
 
Kärlek till er // Anna
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0