Säger som i filmen Adam och Eva

 
 
Efter att ha läst några fb meningar idag och efter att jag reflekterade över dem hemma måste jag säga några saker .. jag tog bort min egen uppdatering - inte för att jag inte står för den, men för att vidareutveckla den här med er.
 
Vi har fri rätt till att uttrycka oss hur vi vill .. säga vad vi vill .. skriva hur vi vill .. och vi kan skita helt i hur det uppfattas av andra. Det är okey.
 
Men .. vi skall också ha i åtanke .. om vi skriver saker eller uttrycker oss på ett sätt som kan uppfattas stötande så att det påverkar dem vi är rädda om & älskar så kan det även vara skadligt.
 
 
Så jag säger som i filmen Eva och Adam;
 
 
Okej, då var det dags. Ehh, då tar vi fram det lilla sånghäftet och sjunger första sången. Majstången vet var den ska in, okej. Majstången vet var den ska in, den ska in i hålet...
 
- Nej, vänta lite, vänta lite! Det här går ju inte, "there are kids here, I don't want them to hear this."
 
- Men dom fattar väl inte det här, majstången?
 
 
- Yes, jojojo! They go to dagis förfan.
 
 
Andemeningen i detta är att våra barn ser vad vi skriver & hör vad vi säger .. 
 
Jag tycker att vi är skyldiga dem att vara försiktiga i hur vi uttrycker oss - så vi inte ger fog för att de skall fara illa - speciellt av andra människor som kan vara snabb att döma.
 
Jag kan inte låta bli att fundera över var de mjuka värdena tog vägen?
 
Dessa åsikter är mina. Jag står för dem.
 
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0