Varför barn är roligare.

 
Ikväll har jag Melvin hos mig .. Melvin är 6 år .. som tjatat sönder sin mamma om att få komma till Anna Idell och sova över .. 
 
Jag älskar barn. Det finns en anledning till det.
 
 
Barn och djur .. det bästa jag vet på denna jord. Snällhet, kärlek och naivitet. Inget ont.
 

Melvin suckade njutningsfullt när han gled ner i badet .. han sa:
 
- Anna .. visst har vi det mysigt nu .. du & jag??
 
Som att understryka hur mysigt det faktiskt var just där & då fick den nyfikna kissen en puss vid badkarskanten .. & mitt hjärta slog några slag fortare .. kärlek. 
 
 

Skrattet ekade i badrummet ikväll .. vet ni hur mycket glädje barnen för med sig?? Oändligt .. 
 

Varför gör katten så??? undrade Melvin när Diablo kurrade i min famn och sträckte ut tassarna en efter en hela tiden .. 
- Jooo, sa jag .. det är för att han myser precis lika  mycket som du & jag gör. Han tycker att vi har en toppenfredag! :D
 
 

- Får jag ta valpen?? undrade Melvin 
Nej, svarade jag .. han är lite ovårdad och drar i kopplet .. men Aragon är snäll och går fot .. 
- Anna .. har du köpt valpen?
Ja, svarade jag .. vad tänkte du på då??
- Perfekt!! Då kan man säga att Aragon är min när jag är hos dig. Då har vi en varsin egen hund!
 
 
*S* .. visst är barn ljuvliga? Och jaaa .. han får ha Araon när han vill när han är hos mig ;)
 
 

Efter middag, promenad, bad och bus kröp en lycklig Melvin upp i soffan .. han sträckte ut sina armar mot mig och viskade:
 
- Kom så får jag en kram .. åhhh .. vad vi har det mysigt Anna! Jag längtar till imorgon!
Gör du? frågade jag.
- Jaaaa, åååhhh .. pannkaka till frukost och lekparken efter det!
 
Ett lyckligt leende spred sig över lintottens ansikte och jag tänkte .. undrar vem som har det mysigast .. du eller jag som får ta del av sådan barnslig lycka?
 

Filmen som rullade på TV:n blev Arthur & julklappsruschen. Under filmen tittar Melvin på mig och säger:
 
- Anna .. vet du .. man får somna till filmen om man vill ..
 
 
 
Och vet ni .. hahahaha .. jag & Melvin somnade båda till filmen i soffan :)))
 
 
Hur mysigt som helst. 
 
Det är kärlek // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0