Mea Culpa Bellus

 
Jag kommer att öppna Mea Culpa Bellus igen ..
 
Dock för en sluten skara läsare, för dem som mailat, ringt eller på annat sätt nått mig och som vill vara en del av det som är jag - hela jag.
 
Till er som troget har följt mig genom åren - jag reser mig & gör hela vågen till er -  ELOGE till er!
 
PM:a mig så får ni lösen till meaculpabellus.
 
 
Det här handlar inte om att jag inte står för det jag säger - tvärtom .. det som kommer ur min mun är sanningen och hela den förbannade sanningen - hur jävlig den än är mellan varven.
 
Det gör ont för dem som inte vill höra den - det är jag fullt medveten om.
 
Jag tillhör inte den skalan som slår under bältet - som sticker kniven i ryggen på min nästa när denne vänder ryggen till - jag är jag .. hela vägen. Köp det eller inte - jag skiter i vilket.
 
 
Så många gånger under mitt liv som jag har stått upp för dem som har det svårt - krigat mig halvt död för DERAS skull .. för att jag bryr mig och vill sträcka ut en hand där jag kan .. vad kom ur det??
 
 
 
Det kom ont ur det. För vi har INTE samma grundvärderingar, INTE samma känsla för LOJALITET, inte samma känsla för vad som är RÄTT OCH FEL.
 
 
Det kom gott ur det. För jag fick lära mig hur extremt stark som människa jag är. Jag fick  se vem Anna Idell är när det verkligen gäller. Det spelar ingen jävla roll hur svårt slagen jag blir .. så reser jag mig igen. Om och om igen.
 
 
Tyst har jag under ett år stått och tagit emot så mycket skit så man kan tro att det är en dröm.
 
 
Inte mer .. inte en sekund. 
 
Tystnad kan vara bra också - för andra har hörts.
 
Jag har svarat med tystnad .. och betraktat. 
 
Vänner & bekanta till mig har ringt och till och med gråtit för att de tycker att jag blir så illa behandlad.
 
På det har jag svarat .. VARJE gång:
 
- Vad spelar det för roll vad de säger??? Huvudsken är att sanningen lever med mig. Det gör den. Varje sekund av dygnet.
 
 
 
 
Jag har jobbat stenhårt med mig själv och är väl medveten om mina styrkor och svagheter idag.
 
 
Därför skyddar jag mig där jag är svagare och visar mig där jag är starkare.
 
 
Mea Culpa Bellus .. där kommer hela Anna att hänga .. den svagare och den starka i enad styrka .. jag har inga problem med att blotta strupen. Vi är bara människor. Med rädsla som första instinktiva reaktion på omvärlden.
 
 
Jag är också medveten om att som bloggare låter jag andra ta del av mitt liv - men jag kom på att jag kan även välja där.
 
Tack vare er trogna läsare - som hämtar styrka och kraft i mina rader. För att ni stärker mig.
 
 
Och det är det som jag handlar om just nu  - JAG STYR mitt eget liv.
 
JAG väljer.
 
Det är helt fantastiskt! :)
 
 
Kärlek till er alla där ute // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0