Den jag är ..

 
 Idag är jag trött på mänskligheten.
 
Iallafall den delen av mänsklighten som har åsikter om allt och alla.
 
Varför får man inte vara som man är?
 
Hur man än gör, hur man än är, hur man än försöker så finns det alltid någon som sitter och har en massa åsikter om vad som är rätt eller fel.
 
 
 Kanske skulle ta en titt på sig själv innan man har åsikter om andra?
 
Jag tänker:
 
- Men det är väl för UNDERBART att jag har en uppsjö av människor runt omkring mig som är olika?
 
Men om man nu undrar varför .. 
 
 
så är detta min hemlighet som verkligen verkar förbrylla andra människor:
 
- Jag mår bra av annorlunda. Jag mår bra av att du och jag är vi. Fast vi inte ser lika ut, fast vi tycker olika, fast vi är helt olika individer.
 
 
Kan ni tänka mig i vardagsrummet dansandes magdans med muslimska kvinnor?
 
 
 
 
 
 
Underbart! Det är underbart! 
 
 
Och vet ni? 
 
 
 
Jag är kompis med den homosexuella, den straighta, den bisexuelle OCH den heterosexuelle.
 
Jag älskar vitt, svart, gult, brunt och rött.
 
Jag gillar verkligen intellektuella människor som pratar i termer tagna ur ett uppslagsverk och jag älskar precis lika mycket det naiva samtalet med ett barn.
 
 
 
Jag står för åsiktsfriheten och jag står för mångfalden. Jag står för öppenhet och jag älskar den ärliga människan.
 
Sedan är jag en sådan där konstig människa som förlåter människor. Jag tar mer än gärna tillbaka människor i mitt liv som passerade gå OM man gjort en förändring från dåligt till bra.
 
Det räcker för mig.
 
 
När jag ändå är igång så tar jag även med denna min egna åsikt:
 
- Jag tycker att det är fegt & fult att medvetet såra och göra illa andra människor.
 
För att någon har åsikter om något man egentligen inte vet något om.
 
Visst är det märkligt?
 
Att lägga en värdering i något som man inte vet något om?
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0