Det man inte har i huvudet

 
får man ha i benen.
 
Jo jag tackar!
 
När jag kom hem idag var jag trött, men envis som jag är så ville jag hjälpa våren på traven med att ta bort is och snö från balkongen. JAg slet duktigt må ni tro. När detta var gjort sjönk jag nöjd ner i soffan för att inse att jag hade glömt laddaren på kontoret?!?
 
Ringde till min Ingrid och sa:
 
Jag: Hej det är jag .. kan du göra mig en jättestor tjänst?
Ingrid: Jaaaa .. vaddå??
Jag: jamen jag är ju så klantig, jag har glömt laddaren på kontoret och det är så  läskigt där kvällstid .. kaaaaan du följa mig och hämta den?
 
Ingrid: Såklart!
 
Vi gick dit .. och jag tänkte att det här blev ju jättebra för då fick hundarna sin kvällsrastning samtidigt.
 
När vi tassade genom den långa korridoren med den läskiga källaren pekade jag menande på det svarta hålet i golvet och sa:
 
 
 
- Ser du?? Skitläskigt .. hade jag haft Ceasar skulle jag ha vågat gå här 100 gånger om varje kväll .. men nu finns det INGET som får mig att självmant gå här ensam kvällstid ..
 
Ingrid nickade med huvudet upp och ner instämmande och tittade med skräckbland förtjusning på det svarta hålet ( trappan ner till källaren) och sa:
 
- Nääää, Anna .. du får INTE gå ensam här. Lova att ringa om du måste hit fler gånger kvällstid.
 
 
Ni fattar ju varför jag och Ingrid är som ett radarpar .. vi behöver nästan inte säga något till varandra för vi känner och förstår varandra precis i allt ;)
 
 
MEN .. när vi kom fram till mitt kontor så fanns där ingen laddare .. traskade dystert hemöver med en gnagande misstanke om att jag bara trott mig ta med laddaren imorsse och den faktiskt var kvar hemma .. och mycket riktigt .. när jag kom hem .. så  satt den där i uttaget i sovrummet?!?
 
Jag var HELT övertygad om att jag hade packat med  mig den imorsse. Jag SÅG för mitt inre hur den försvann ner i väskan .. sanslöst!!
 
Nu checkar jag ut och kommer som tidigast tillbaka imorgon igen .. som sagt .. det man inte har i huvudet får man ha i benen ..
 
Virrpanna // Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0