Säg höger så går jag vänster

Ja .. nu sitter jag här .. en lång dag har förflutit.
 
Höjdpunkten idag:
 
 
Min tjej .. Maja ( 4 år) kom till sjukhuset och ritade världens finaste teckning idag. Det är morfar ( med ett ben ), det är jag och Armani. Maja sträckte över teckningen till morfar och sade: Här får du morfar så du kommer ihåg Anna ..
 
 
 
Jag älskar barn .. de är så naturliga, ärliga och de älskar mig lika lätt som jag älskar dem. Har alltid varit så.
 
Idag var inget undantag .. medan min syster fick tid med pappa lekte jag och Maja .. överallt i sjukhusets korridorer .. vi letade saker .. vi räknade saker .. vi hittade på saker.
 
När syrran ringde efter oss tittade Maja på mig och sade:
 
- Jahapp .. nu vill mamma ha tillbaka mig, men Anna .. vi leker igen, på lördag!
 
 
Man kan inte annat än älska barnen.
 
Barnen är det renaste och vackraste jag vet och känner till på denna jord.
 
Och i en vardag som ter sig jäkligt grym, lyser barnens okonstlade glädje upp precis allt .. från det sorgsna sinnet ända ut i skrattet som bubblar fram i leken.
 
För mig, är det ren magik.
 
Kärlek // Annan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0