Samtalet

Det här är Måns.
 
Han blev 13 år gammal.
 
Varför?
 
 
 
 

Idag har jag haft ett samtal med en man .. som är en pappa.
 
Men han är inte vilken pappa som helst.
 
Han var/är pappa till Måns.
 
Måns blev 13 år gammal.
 
Han tog livet av sig på grund av att han blev mobbad.
 
Jag vet inte riktigt hur man sätter ord på en sådan sorg? 
 
Går det?
 
Det jag vet är att jag har haft med mig Måns och hans pappa i tankarna under hela dagen.
 
Jag ser bilder för mitt inre, en leende pojke med hela livet framför sig .. jag tänker .. varför?
 
Jag har läst hela hemsidan som upprättades efter Måns bortgång - jag rekommenderar ALLA vuxna att gå in och läsa den.
 
Varför?
 
Svaret är enkelt: det är så mobbningen ser ut. Övergreppen, rädslan, hoppet, förtvivlan som till slut kan leda till ett katastrofalt avslut.
 
Ett barn som inte orkar leva mer.
 
Fruktansvärt!
 
Mina ögon var inte torra under tiden som jag satt och läste raderna, sida upp och sida ner.
 
Men .. det finns en massa bra saker på Måns hemsida, som råd, tips & hjälp var man vänder sig.
 
När ens barn far illa .. eller hur man ser tecken på att barnet far illa.
 
Jag står för de mjuka värdena i livet - det här är vad som kan hända när hårda värden går före:
 
http://www.jenninger.se/
 
 
 
Tillsammans kan vi göra skillnad. Om vi vuxna ger förutsättningarna till mjukare värden så kommer klimatet mellan barnen att bli mildare.
 
Nolltolerans mot mobbning.
 
Jag kommer att göra allt jag kan för att göra skillnad .. kommer du?
 
Kärlek // Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0