Say it right

 
 
NEJ!
 
Jag har lovat mig själv att aldrig i hela mitt liv bli trampad på igen.
 
Det är svårt att leva upp till det löftet.
 
Jag påminner mig själv om vikten och varför varje dag.
 
Det handlar om självrespekt. Det handlar om att älska sig själv. Det handlar om att jag är precis lika viktig som vem som helst. Det handlar om att jag är rädd om mig själv.
 
Jag säger ifrån mer än någonsin i hela mitt liv tidigare och det jag märker är att människor blir arg.
 
De är ju vana vid mitt konstanta ja överallt.
 
Från början hade jag otroligt svårt att parera ilskan från min omgivning.
 
Träning & övning ger färdighet.
 
Jag känner idag:
 
Ta mig för den jag är .. eller strunta i det.
 
Det är inte förhandlingsbart.
 
Jag är jag.
 
Gränsen för vad som är okey eller inte är kristallklar. Jag är med där jag orkar, kan och vill.
 
I alla lägen.
 
Respekt. 
 
Varken mer eller mindre.
 
Det betyder inte att jag tycker mindre om eller vill mindre väl.
 
Det betyder bara att jag sätter mig själv i första rummet, jag är ettan,numero uno, the one i mitt liv.
 
Det ÄR självrespekt.
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0