Storm

 
Min systerdotter ritade en teckning på bara mig och jag frågade:
 
- Men vad är det där runtomkring??
 
 
- Men Anna .. det är ju du och det är full storm runtomkring dig ser du väl??
 
 
Jag reflekterar .. tänk att en 4-åring kan slå huvudet så på spiken och pricksäkert fånga in varje nyans av hur min verklighet har sett ut under den senaste tiden. Ja, såklart ser jag stormen. Jag känner den också.
 
Min systerdotter är också väldigt observant på annat som har med sin moster att göra .. 
 
Maja: Anna, så långt hår du har! ( drar med sina små händer genom mitt hår )
Jag: Jaaa .. det har jag ,, tycker du att vi skall klippa av det?
Maja: Näääää .. eller jooo, när det blir så långt att du går på det.
Jag: Haha .. jaaa, dåååååå är det långt och dags att klippa av det.
Maja: ( med förtrolig röst) Snälla, kan jag få klippa ditt hår då Anna?
Jag: Jaaaa .. klipp .. ända från fötterna tills det slutar ovanför rumpan!
Maja: *fniss* .. rumpan .. jaaaa .. du kan ju inte sitta på håret heller!
 
 
 
Lika barn leka bäst <3
 
// Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0