Vad som händer när det känns i hjärtat ..

Sent igårkväll när jag kom hem fann jag detta i min inkorg:
 
Jag har vari i kontakt med Katarina Peterson angående medverkan på eran fina antimobbningsgala. Hon bad mig skriva till dig då hennes dator har lite problem. Jag bifogar en bild som ni kan använda. Här är lite text om mig som ni kan använda till hemsida och så som Katarina nämnde. 
 
" Jag heter Jakob Ljungkvist och jag blev mobbad under min förskole- och lågstadietid. Det var både fysisk och psykisk mobbning och det var en väldigt jobbig tid. Det resulterade i att poliasanmälning av skolan och en flytt. Den nya skolan, som var väldigt väldigt bra, resulterade i att mitt liv fick en vändning. I samma veva var jag av en slump på en företällning med illusionisten Joe Labero och han gjorde en trick där han förvandlade en 100-lapp till en 500-lapp. Detta förundrade mig väldigt mycket och jag blev intresserad av magi. idag, 9 år senare, jobbar jag som trollkarl på heltid och åker runt i vårat avlånga land och uppträder. Det har hunnit bli närmre 500 föreställningar och jag har uppträtt för ca 75 000 människor. Det är en form av revansch. 
Jag är en sådan som alltid har tänkt positivt och gör det mer än någonsin nu. Om jag inte skulle blivit mobbad då jag va liten skulle jag inte sett Joe Labero trolla i Umeå och bli inspirerad, och jag skulle inte enligt mig ha världens bästa jobb då jag åker omkring och sprider skratt och magi. Så kort och gott, jag är glad att jag var med om det jag var med om, det har format mig som människa och tagit mig dit jag är idag."
 
Mvh / Jakob
 
 
Jag säger .. Fina Jakob, kom och sprid din gläjde hos oss - till barnen på plats och till de vuxna - alla älskar vi magik. Tack för att du delar med dig av din berättelse och TACK för att du stöttar dagen med din närvaro.
 
 
Kärlek till dig // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0