Håll fanan högt

 
Kanske beror kvällens bittra inlägg på att jag under den sista tiden på mycket nära håll bevittnat extrem sorg hos människor som jag älskar .. eller för att jag helt enkelt inte klarar av att hålla filtret rent när det är så åt helvetet fel.
 
Det jag för allt i världen inte kan begripa är hur man orkar hålla fanan högt inför omvärlden dag ut och dag in utan att fasaden rämnar?
 
Den otrogne pojkvännen, den ljugande vänninan, någon man älskar dör plötsligt och oväntat( är man någonsin redo? ) och ormen i paradiset med alla smaskiga detaljer därtill.
 
Överallt finns det och som sagt .. under den sista tiden har jag sett och hört mer om hur min nästa lever att jag verkligen funderar över var godheten sitter hos mänskligheten.
 
Var är lojaliteten, var är kärleken, var är respekten för din nästa?
 
Och VAR är acceptansen för våra olikheter ?!?
 
Människor dömer snabbt och hårt.
 
Jag är innerligt trött på elaka, hårda tungor som pratar i eget syfte men som ALDRIG tittar på sin medsyster och ens funderar över vad hon har i sin ryggsäck.
 
Jag är skitless på ego människor som dessutom håller fanan högt och kör en showoff utan dess like.
 
Det som är pinsamt i just det är att det är alltid någon som vet sanningen bakom fasaden och det gör det bara .. extremt löjligt. Därför att din bästa vän har en bästa vän som har en bästa vän. 
 
Gissa hur sanningen sprids vidare?
 
Just det .. genom din bästa vän.
 
Håll fanan högt!!
 
Det jag är glad över är att dem som jag älskar vet var min dörr är och att jag får ta del av det nakna och ärliga i livet. Känslor och beslut tagna efter sunda grundvärderingar. 
 
Tack för att ni delar även den delen av livet med mig.
 
Tack för ordet.
 
Lilla bittran // A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0