Lögnen

 
Lögnen kan se ut på många sätt.
 
Det roar mig enormt att den lilla människan serverar mig lögn efter lögn och att hen dessutom själv tror på att jag sväljer den.
 
Enda anledningen till att den slipper undan är för att jag väljer att se förbi den.
 
Jag väljer att låta det vara - för att jag är helt enkelt inte intresserad.
 
Men detta är mitt budskap till lögnen som serveras till mig om och om och om igen:
 
 
Att vara snäll är inte detsamma som att vara svag eller vek.
 
Det finns en anledning till varför jag vänder andra kinden till. 
 
 
För att .. om jag svarade tillbaka på varje lögn jag möter skulle jag på intet sätt vara bättre än lögnen.
 
Jag har inget att överbevisa.
 
Och däri ligger den stora skillnaden.
 
Tänkvärt.
 
K // Annan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0