Människor med makt

 
 
Jag omger mig med människor som besitter makt .. på olika sätt.
 
Igår myste jag med Nils 3 månader .. så fort vi lade ögonen på varandra så sprack hans lilla ansikte upp i ett leende .. det är något mycket speciellt med bebisar som ler .. jag blev genast en lullande, duttande och pussande varelse vars hjärta smälte så fort han fäste blicken på mig.
 
DET är makt.
 
Jag bar omkring på honom .. snusade in bebisdoften och kärleken jag kände går inte att beskriva med ord.
 
Den renaste av de renaste känslor sköljde över mig i vågor. Om och om igen.
 
Vilken gåva .. barnen. 
 
Jag tänker:
 
Min mammagen är extremt stor .. ta hand om .. ge värme .. kärlek .. trygghet .. trösta .. närhet. Mjuka värden.
 
Tack lille Nils för att du påminde mig om det värde som jag håller högst.
 
Förmågan att ge ovillkorlig kärlek - ögonblickligen.
 
Till en annan person.
 
Även om den personen var väldigt liten.
 
Även om den personen inte är min .. alls.
 
Det är oerhört fint.
 
 
 
Kärlek // Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0