När det gör ont ..

 
Idag gick jag till Hanna - min söta kusse .. hon och Dennis firade föllsedaa .. vi åt pajer, sedan var det fika. Familjen samlad. Gott & trevligt. Mycket skratt. Men det spelade egentligen ingen roll vad vi åt  - det som räknades är umgänget. Att spendera tiden med människor som betyder något och som man tycker om. 
 
Jag har funderat en massa idag. Också.
 
Pratat med vänner.
 
Om roliga saker .. om sorgliga saker.
 
Varje dag ringer min telefon .. eller så sms:ar någon .. eller mailar mig .. eller dyker upp på min bro.
 
För att prata. Om sådant som berör.
 
Äkta .. sanningar .. hemligheter .. ord sagda i förtrolighet.
 
Därför är dessa rader exra viktig för mig att förmedla ikväll:
 
 
 
Döm inte allt du ser
Tro inte allt du hör
säg inte allt du vet
 
För att .. 
 
Min verklighet överensstämmer sällan exakt lika med hur andra människors uppfattning är om verkligheten eller hur de uppfattar den.
 
Allt är relativt.
 
Det jag vet är detta .. jag sträcker alltid ut en hand där jag kan .. jag lyssnar alltid om behovet är att prata .. och jag har alltid en kram att ge till den som vill ha den.
 
Hur skönt är det inte att få en kram, en go, varm kram när man är som mest ledsen?
 
Det kostar inget - men betyder allt och lite till för den som har ont av en eller annan anledning.
 
Tiden är allt vi har.
 
Förvalta den väl - med varandra <3
 
 
 
Kärlek // Annan
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Anna...du har så rätt i det du skriver, tiden..att ge en annan människa oavsett om det är släkting/vän eller okänd tid att uppmärksamma den du har framför dig, ger så mycket tillbaka..Kram!

Svar: Precis så är det. Kram <3
Anna

2013-08-24 @ 22:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0