Hur jag känner

 
 
Imorsse vaknade jag upp skitarg.
 
Ofta kan jag slå ifrån mig saker som inte är mitt, även om det berör mig. Men imorsse var en dag när jag inte kände riktigt så.
 
När människor inte tar ansvar för sina handlingar och det blir så att de skadar andra människor i sin omgivning så ser jag rött. 
 
 
Vuxna människor som bara letar efter fel i alla andra, som bara gnäller över att livet är så jobbigt .. de tittar bara på vad andra har och på vad de själva saknar. 
 
I sin destruktivitet handlar de sedan så att andra människor far illa. 
 
 
Mitt upp i den känslostorm som jag upplevde imorsse fick jag en hälsning - från ingenstans.
 
En tolkning av en konstnär som beskrev i bild vad utanförskap betyder, med texten:
 
Hej Anna, Hoppas att allt är bra med dig. Jag skickar med ett utkast på en tolkning på utanförskap. Denna är gjord på svart kartong (A4) med vit tusch och lite airbrush... Jag skickar fler så fort jag har något. Vill bara säga du är verkligen ett ljus i mörkret
Kram XXXXX
 
 
Titta på bilden.
 
Känslan:
 
Övergiven
Ensam
Förtvivlan
Mörker
Rädsla
Ångest
Skam
Skuld
Kuvad
Utsatt
 
 
Listan kan göras oändlig .. det som känns när vi medvetet är grym med varandra.
 
Vet jag vad utanförskap betyder?
 
I praktiken?
 
Det kan ni ge er f*n på att jag kan!
 
Jag har lidit så att jag önskade döden före livet.
 
Men istället för att använda mina egna erfarenheter av sorg, svek och lidande valde jag att förlåta och älska ännu mer.
 
 
En påminelse till mig själv och er.
 
 
 
Älska mer.
Förlåt mer.
Var sann.
Våga leva livet.
 
Kärlek // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0