Lite mer ärlighet

Ibland är livet förunderligt ..
 
Sitter vid min hörna hemma och sammanställer Barnens matkasse och tittar över de aktiviteter som är kopplade till detta.
 
Tänker på vad jag har tillfört mig själv under den sista tiden.
 
Svaret kommer snabbt och enkelt.
 
Jag har insett att jag är glad. För allt jag är. Men kanske mest för vad jag inte är.
 
Ibland har jag funderat över människor som inte ärligt står upp för vad de säger - efter att ha spenderat mer tid med mig själv,  så säger jag ärligt:
 
- Det är inte mitt. Det är inte min rädsla.
 
Jag väljer att satsa på människor som ger mig mjuka värden i livet.
 
Livet är för kort.
 
Livet är för värdefullt.
 
 
 ( bilden är lånad från google.se)
 
Bland det svåraste som vi kan göra här i livet är att ha en egen åsikt och stå upp för den. 
 
Ofta vill vi tillhöra majoriteten av något.
 
För att det är bekvämt.
 
Det skapar inga konflikter.
 
Men .. vad händer inom dig när du säger något som inte är snällt för att det skall passa någon annans sanning?
 
Vad händer inom dig när du vet att det du säger eller gör går emot allt vad du egentligen tycker eller tänker?
 
 
Du naggar på din egen integritete och det är aldrig sunt.
 
Därför säger jag .. var snäll mot dig själv .. lyssna på din inre röst. Följ den, för den är alltid sann.
 
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0