När man verkligen vill ..

 
Jag har några saker på mitt hjärta som jag vill förmedla till er ..
 
Barnens Matkasse.
 
En kasse fylld av omtanke, kärlek och gemenskap.
 
Den betyder att vara fullständigt osjälvisk och handlar om hjärtat.
 
Varför?
 
Under de sista dagarna har jag fått meddelanden från människor som har letat reda på min privata mail.
 
Människor har förmedlat sin livssituation .. ord skrivna på en blank sida men som översätter en känsla som är svår att greppa. Svår att greppa - men innebörden går rakt in i hjärtat.
 
Det första mailet fick mig att gråta.
 
Det är omöjligt att inte förstå sårbarheten, sorgen och ropet efter hjälp. 
 
Det gör att man känner .. en massa .. man tänker en massa .. man förstår att allt är inte så enkelt.
 
Jag känner. Jag vill. Tillsammans med er.
 
Jag ser framför mig en morgondag med insatser som förändrar en annan människas liv så till den grad att just den det berör verkligen tror på sin medmänniska. Till 100%
 
Det är för mig människan när hon agerar i sin renaste form.
 
 
Vi behöver inga ord .. för när vi förmedlar en god känsla som verkar i sin renaste form kan vi göra oss förstådda över alla gränser - där behövs inga ord - känslan säger allt och lite till. Jag vet att det är så .. för så verkar jag .. 365 dagar per år.
 
Imorgon kommer all information om Barnens matkasse ut .. låt oss tillsammans förmedla känslan att vi bryr oss. Om varandra. Att vi ser. Att inga ord behövs för att vi vet vad omtanke är. I sin renaste form.
 
Jag lovar att den skillnad som ni gör för den som behöver den .. det betyder allt och lite till.
 
Det ni ger är hopp, glädje och samhörighet. Samlad i en kasse.
 
Kärlek till er alla så länge // Anna 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0