Vad det betyder

 
Varför betyder Barnens matkasse så mycket?
 
Jag skall försöka att översätta vad ni alla har bidragit till - med mina egna ord satta på ett vitt underlag.
 
 
 
Ett jätteflak fullastad med mat .. människor som ger av sitt överflöd till dem som har så mycket mindre. Alla bidrag är lika mycket värd, för det är känslan och omtanken bakom gåvan som räknas. Vi ger det vi kan - till dem som inte har möjligheten idag till att vara en del av överflödet.
 
En kan inte göra mycket, men om många gör lite tillsammans så blir det tillsammans jättemycket i slutänden. Ser ni bilden? JÄTTEMYCKET! 
 
Och NI gav ALLT. När jag säger allt så menar jag .. att i dessa kassar fanns inte bara mat. De innehöll omtanke, kärlek, eftertänksamhet, ödmjukhet, viljan till att ge en annan människa känslan att hon syns. Hon är sedd, hon är hörd. Hon är någon som vi alla vill skall få en stund av gemenskap och tillhörighet. Hon räknas. Hon är viktig. 
 
NI gav: Hopp,tro och glädje när det för någon kändes som mest hopplöst.
 
 
 
I över ett dygn har vi nu förmedlat ert så viktiga budskap:
 
Vi vill ha mjuka värden i livet. Vi vill att människor får känna gemenskap och glädje, tillsammans.
Vi vill inte ha utanförskap.
Kassarna är en symbol för det budskapet.
 
 
 
Barnen .. ni har gett dessa barn något som är större än mat på bordet. Ni har gett dem villkorslös kärlek. Jag såg och träffade många av barnen igår .. leende ögon, skratt som bubblade upp när de såg matkassarna .. fundersamma barn .. små barn, stora barn. 
 
Föräldrarna .. ni har gett dem en möjlighet att få andas ut i en tid där det är viktigt att kunna ge, framförallt barnen, en stund av samhörighet och en känsla av sinnesfrid. Jag såg dem igår .. skrattande som att de hade vunnit flera miljoner, gråtandes och så tagen att inga ord kunde sägas .. blygsamhet och .. mycket skam. Jag fick kramar så hårda att jag trodde att jag skulle gå av på mitten ( de kramarna är till ER alla som varit med och sett till att detta gick vägen ) Jag torkade tårar .. pussade någon på kinden .. kramade tillbaka. 
 
Jag var helt känslomässigt slut när jag kom hem sent igårkväll.
 
Jag insåg att jag är märkt för livet .. alla intryck .. jag förstod till fullo vikten av det vi alla gör.
 
 
Jag tjatar jämt om villkorslös kärlek .. för första gången i hela mitt liv är jag med i ett sådant flöde.
 
Och NI alla är delaktig i det.
 
Visst är det fantastiskt?
 
Förmedlat genom en matkasse.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Desiree sjödin

Hej jag vill tacka dig/er god hjärtade mäniskor som gav mig och mina barn hjälp med mat och annat till jul! Kan inte beskriva hur mycket det betyder för oss <3 Tack snälla :) M.V.H. Desiree

Svar: Njut av julen med dina barn - imorgon är en mycket speciell dag. Tack för att du lät oss vara en del av den. Stor kram och ändlös kärlek tillbaka till dig och dina barn <3
Anna

2013-12-23 @ 21:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0