Bästa presenten

 
Jag fick världens bästa present idag .. en samlings CD med Cesar Millan.
 
 
 
Och varför tycker jag att han är så bra då?
 
Jo, för att han är  2 äpplen hög som jag är och HAN har hela grejjen klart för sig .. energier spelar stor roll - INTE den fysiska styrkan.
 
Han är fantastisk med sina hundar.
 
Men framförallt fantastisk med andra människor och deras hundar.
 
Han påstår att det finns inga dåliga hundar .. bara dåliga hundägare - och jag håller sååå med honom.
 
Jag har aldrig fattat det det där att människor köper en hund för att de tilltalas av hundens utseende.
 
Eeeehhhh????
 
Jag anser att man skulle vara mer intresserad av vad för SLAGS hund man köper!
 
Anlag, rasstypiska beteenden .. vad de är framavlade för .. vilken motion de behöver, hur mycket måste hunden få träna mentalt, pälsvård etc etc etc ..
 
Men framförallt - kan man ge hunden man köper det den behöver för att få ett kvalitativt liv?
 
 
 
Tänk om människan tänkte så när hon skaffade hund .. då skulle vi slippa se så många hundar i ålder 9-18 månader på Blocket som säljs på grund av "plötslig" allergi hemma.
 
 
Det är mitt ansvar som hundägare att se till att min hund får det den kräver för att bli en trygg och trevlig individ.
 
Och  får man problem ( för det får ALLA någon gång ) så finns det hur många kurser som helst man kan gå på med sin hund :)
 
Personligen skall jag nu dyka  ner i 9 timmar umgänge med Cesar Millan - för jag vill ständigt lära mig mer och för att jag älskar hans sätt med hundarna.
 
DET är kärlek // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0