Bland älskvärda stora och underbara små

 
Där har jag befunnit mig idag ..
 
 
 
Kattis .. tänk att man kan leva ett helt liv utan att veta om att det finns en annan människa där ute .. som är nästan precis som dig själv .. det är alldeles fantastiskt när det händer att du stöter på det .. som att titta sig i en spegel. Så är det med Kattis. 
 
Vi har en gemensam nämnare som vi brinner lite extra för bägge två - barnen. Barnen i samhället. Våran framtid.
 
 
 
Vi filar på en satsning .. snart skall jag berätta för er om vad vi planerar att göra :)
 
 
Kattis .. tack för att du kom in i mitt liv. DU gör skillnad.
 
 
 
Jag älskar sådana människor.
 
 
Ikväll har jag spenderat tiden med mina syskonbarn .. 
 
 
 
 
Maja är minstingen .. 4 år gammal och som Lotta på Bråkmakargatan ..
 
Ikväll när jag natatde dem kröp hon nära mig och viskade:
 
- Moster .. tänk om du och Philip bodde i Afrika .. och så tog ni alla pengar ni hade för att få komma till Sverige .. och så var ni jättefattiga .. och fick inte vara kvar utan de skickade bort er .. till Afrika igen .. visst vore det hemskt, moster?
 
 
Vem har sagt att barn inte är medveten om omvärlden?
 
Vem har sagt att de inte förstår?
 
De vet .. de tänker och de känner .. och jag blir så lycklig när jag får vara nära dem och lyssna .. höra hur de resonerar - ta del av deras vardag .. för det säger mig att det finns stora chanser för dem att få en fin framtid.
 
Om vi bara vårdar arvet till barnen så att de kan ta över med rättvisa utsikter att få leva i en human värld.
 
För mig har dagen varit kärlek .. bland älskvärda  stora och underbara små
 
 
// Annan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0