Dagens ris & ros

 
 
Idag har mina känslor  åkt berg-& dalbana.
 
Jag ÄR en känslomänniska.
 
Jag är också styrd av en egenskap som sitter djupt förankrad i min ryggmärg - nämligen min lojalitetskänsla.
 
Därför har jag extremt svårt för att inte reagera när jag ser att någon jag tycker om får en behandling som jag inte gillar eller tycker om.
 
Ibland .. inträffar konflikter mellan två parter,
 
Inget konstigt alls med det.
 
Men .. sedan OM och NÄR andra människor som egentligen inte har insikt och full kunskap om den konflikten ändå lägger sig i och utnyttjar en situation för att utmanövrera/ dra egen vinning ur det.
 
DET retar gallfeber på mig.
 
Man tar tillvara på en situation där en part är extra utsatt & ofta sårbarare än annars ..  och så drar man nytta av det.
 
Usch!!!!
 
Lika heroiskt som att stjäla godis av ett barn.
 
 
DAGENS RIS var det!
 
 
Nu till godiset idag:
 
Mina kollegor = bäst!
 
 
Vi  har skrattat så taket har lyft idag. Jag är tacksam.
 
Ni som följt mig under det sista året vet att jag har haft mycket jobbiga perioder - att min hälsa verkligen har varit i botten. Att jag som människa var en spillra under en mycket lång tid. Att jag under en lång tid kämpade för att enbart hålla nosen över vattenytan.
 
Nu känns det som att all denna tid .. var värd varje sekund.
 
Snälla, starka och målmedvetna människor vid  min sida - varje dag.
 
Tillsammans uträttar vi underverk och jag är så lycklig för att jag får vara med och se det ske .. varje dag.
 
De axlar mina bördor när jag inte orkar - de hjälper mig över mållinjen när jag känner att jag är trött.
 
För det är jag fortfarande. Det tar tid att läka. Jag är inte hel ännu.
 
 
Därför går dagens ros till mina kollegor som ser, förstår och som gör det möjligt för mig att komma tillbaka igen - till att få vara 100% Anna när jag är som bäst.
 
Jag vill även passa på att tacka två av mina samarbetspartners som båda jobbar över ikväll för att leverera verktyg till mig så jag kan jobba snabbt och effektivt imorgon!  Vilka grabbar! :D
 
Det var DAGENS ROS!
 
 
 
 
 
 
Längtar efter mitt Eden när jag är tröttare än vanligt .. som ikväll - här hämtar jag extra energi. Kanske måste jag ta en tur dit imorgon så jag får andas lugnet :)
 
 
Nu är det mamma - & son kväll här hemma .. DET är den största lyckan av dem alla.
 
 
Överlägset ;)
 
K // Annan
 
 

Kommentarer
Postat av: EmmaChristin

Aaahhh! Jag borde verkligen ha fattat att det låg mer bakom din fb-uppdatering. Sorry!!! Håller med dig, till fullo och heja goda arbetskamrater :-)

Svar: Aaaahhhh .. hur skulle du kunna veta det? Förutom att du känner mig då förstås ;)
JA, hejja arbetskamraterna!! Kram till dig
Anna

2013-02-05 @ 21:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0