Förlåtelse

 
Under sista tiden har jag funderat.
 
Var i förlåtelsen ligger och varför den är så viktig.
 
Någon ifrågasatte mina val och varför jag väljer att förlåta gamla oförätter.
 
 
Det är enkelt.
 
Den som gör ändring och vill annat än illa förtjänar ärlighet och därigenom även min vänskap.
 
Min vänskap är något jag ger till alla - oavsett vem du är - med EN enkel regel i förbehållning.
 
Ärlighet.
 
Jag kräver 100% uppriktighet och ärlighet.
 
Utan det finns det ingenting att bygga något på.
 
Samt,
 
den som har blivit vilseledd och ljugen för skall inte straffas för att den trodde på lögnen.
 
Vi är alla lika under solens strålar.
 
Människor - med våra fel och brister sedan den dagen vi föddes.
 
Vem kan sträcka på sig och ärligt säga att just den är bättre än någon annan?
 
Sedan kan jag personligen tycka att ingen har något att göra med vilka jag väljer att ha i min närhet.
 
Det är min verklighet och endast jag som sitter på min sanning.
 
Ingen annan.
 
Dock har jag inga problem med att erkänna när jag har fel.
 
Jag HAR felat. Jag HAR valt bort människor. Några av rätt anledning och några av fel anledning - men NÄR och OM jag inser att jag har gjort fel är jag den första att uppriktigt be om förlåtelse.
 
 
Jag står åtminstone för mina val och mina åsikter - och jag har inga behov av att mörka dem heller.
 
Alla människor kan ändra uppfattning - även jag.
 
Det kallas för att vara mänsklig.
 
 
// Dagens Anna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0