Vad ett trähjärta gör för skillnad

 
Imorsse vaknade jag tidigt .. precis som igår .. även om jag njöt av att få ligga i sängen och mysa så är det INTE roligt att vara sjuk längre.
 
Mamma skickade ett mess imorsse från ett snötäckt Eden med en bild på Svante - syrrans labbe och texten:
 
- Svante är leksugen .. vill ni komma ut?
 
När jag kom ut ringde jag min son .. jag ville bara höra hans röst .. han ÄR 14 - det betyder att det är nästan bara kompisar som gäller.
 
Men så säger han:
 
- Men HEJ mamma! Jag tänkte precis komma till dig!
 
Jag: Tänkte du?
 
Sonen: Ja, jag har en present till dig.
 
Jag: Men åååååhhhhhh .. jag som precis kom ut till mormor och morfar
 
( Hör hur sonen blir besviken )
 
Så jag säger: men du .. kanske pappa kan skjutsa ut dig?
 
Och det gjorde pappan .. såååå snällt och det var precis vad jag behövde en dag när klumpen av hopplöshet i bröstet inte ville släppa riktigt.
 
 
Och ut till stugan och mig kom sonen .. med ett hjärta i trä .. som gjorde hela min dag.
 
Jag har legat och sovit .. vilat och när jag har varit vaken har jag skrattat med sonen .. han kollade i min telefon .. lösenordsskyddade den, aktiverade en massa saker och sa:
 
- Men MAMMA .. har du instagram?
 
Jag: Ja, fast det är inte aktiverat.
 
Sonen: Men allvarligt, det är bara fjortisar som har det .. inte du mamma!
 
Jag: Vad menar du?
 
Sonen: men mamma det är en dagbok för fjortisar upp till arton .. inga vuxna har det.
 
Jag: Okey .. inget instagram för mig då.
 
Sonen: Näää .. hahaha .. mamma .. du är rolig du!
 
Haha .. den bjuder jag på idag ;)
 
K // Annan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0