Den jag är

 
idag gjorde jag något jag inte brukar göra - jag bestämde dejt med en människa jag tycker så mycket om, utan att riktigt känna henne.
 
 
Ibland .. är det rätt bra att vara jag  *S*
 
 
Jag kommer aldrig att sluta upp att vara sådär barnsligt nyfiken och glad i människor. Det kan ingen ta ifrån mig.
 
 
 
Sedan ,, har jag varit snäll idag också -  jag fick ett mail:
 
Hej vacker:)
Jag behöver hjälp:)
Kan du komma på nå bra ordspråk eller nå som jag kan tattuera in på axel eller underarmen på latin!?? 
Du är ju duktig på latin du!!:) Har haft kärleken övervinner allt i tanken men vet inte vill ha nå "mäktigare",du om någon förstår vad jag menar:):):)
Hoppas att allt är bra med dig!!
Om du vill å kan så ge mig lite förslag:)
Kram kram<3<3
 
 
 
 
Så jag tänkte .. och tänkte .. och kom på tre förslag och hon blev jätteglad och nestämde sig för ett .. bara det att det var ju på svenska .. och det skall vara på latin.
 
Så då tänkte jag .. vem 17 känner jag som kan latin SÅ bra?
 
Just ja .. jag känner projektledaren XX på CFL .. så jag ringde honom som skickade mig vidare till kyrkoherden Lasse.
 
Jag: hej .. det är Anna Idell. Du XX skickade mig till dig .. kan du översätta detta .. blablabla..
Lasse: Neeej .. men duuuu .. ring Kerstin Berger ,, hon kan latin - har ju en mag fil.
Jag: (tystnad) jag har haft henne i skolan.
Lasse: Var du stygg i skolan så du inte vill ringa henne? ( hör skrattet i prästens röst )
Jag: Nähääää .. jag var ett mycket lydigt barn  i skolan  *S*
 
 
 
Sagt och gjort .. jag ringde min gamla lärarinna som är pensionerad som och stod och bakade när jag ringde .. det blev en himla mysig pratstund .. jag hörde att tidens tand hade åldrat hennes röst, men lika pigg & alert som vanligt var hon allt, vi pratade först om den latinska texten, sedan flöt samtalet in på annat:
 
Jag: Du .. jag skall åka till Frankrike nu i år .. behöver damma av min skolfranska lite ..
Kerstin: Tror jag det så länge sedan som det var!!
 
Hahaha ,, det var ord och inga visor det ;)
 
Nu väntar jag iaf på svar på den latinska strofen och jag .. har varit snäll med min medmänniska. 
 
Dagens snälla gärning.
 
Nu skall jag vila .. sockret är fortfarande vilt och galet .. tröttsamt.
 
Kärlek till er // Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0