En hälsning från en tacksam mamma

 
 
Idag när jag kom hem var jag helt slut .. sådär så att man känner att man är lättretlig och behöver sömn. Eller för att vara ärlig .. när man känner för att låsa in sig i garderoben och stanna där i evigheter. I den sinnesstämningen var jag i. 
 
Jag tittade surt på allt som behövde göras och tänkte att vila kan man ju göra när helvetet fryser till is.
 
Precis då slår dörren nere i hallen igen och sonämnet kommer in i köket.
 
Sonen:  Är du trött mamma?
 
Jag: Ja .. något alldeles hemskt.
 
Sonen: Men varför går du inte och vilar?
 
Jag: För att jag måste börja plocka ner julen & 1000 andra saker som skall göras,
 
Sonen: Vad tänkte du göra först då?
 
Jag: Ta undan det mesta av julen.
 
Sonen: Men mamma .. jag hjälper dig så går det jättefort, så kan du vila sen.
 
 
Och så blev det .. min älskade unge hjälpte mig att plocka ner granen och plocka undan julsaker så det gick snabbt och nu lyser det så fantastiskt mysigt på min skänk i vardagsrummet.
 
Och jag .. jag tänker göra kväller nu .. tack vare en hjälpsam unne  <3 .. och njuta av ljusaltaret såklart!
 
 
 
// Mamman
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0