Farmors dunderkur är grejjer det!

 
Ända sedan jag var liten har jag vid förkylningstider fått samma medicin .. nämligen:
 
 
 
Varm mjölk, honung, färsk ingefära på rot & en klick smör i.
 
Ingefära är inflammationshämmande & bra vid ledvärk .. den har en massa andra bra effekter också - men vid förkylning är den en kung bland medikamenten .. jag rekommenderar den starkt!
 
 
Även om den inte är speciellt god att tugga på så är det precis vad jag har gjort idag - hoppas bacillerna stendör! Jag unnar er inte fristaden hos mig. 
 
Alvedon och nässpray kom mamma och pappa med - tack .. jag älskar er!
 
Jag har gjort potatissoppa ikväll också - varmt och gott för halsen det med .. nu blir det en film innan det är dags att knoppa in och HÅLL tummarna för att jag vaknar lite bättre imorgon.
 
Jag har fjäskat för sonämnet med panpizza och nu vill han ha fotmassage .. hmmm .. kanske kan deala till mig en nackmassage i motprestation?  ;)  *S*
 
 
Kärlek till er // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0