Kvällar som man borde få ha jämt

 
En sådan har jag ikväll ..
 
 
Skogisen Junior .. som kommer varje kväll och smyger upp tassen mot mitt ansikte .. försiktigt, som att han klappar om mig .. sicken gullig misse han är .. jag avgudar honom. Och han är en mammagris *S*
 
 
De vet .. när jag inte är kry .. då kommer ligan och vill vara extra nära .. extra fina och extra mjuka. Till och med Bebis .. han kommer med sina stora labbar och dammar ner dem på mig och kräver platsen närmast - helst PÅ mig  ;)  *S*
 
 
 
Bada .. jag kan bada in i evinnerligheten .. läsa .. tappa tiden och bege mig till en annan verklighet, en annan plats .. jag har slukat raderna i alla böcker jag kommit över sedan barnsben - ständigt hungrig på kunskap och ordens läkande kraft som jag finner i litteraturen.
 
 
 
 
I köket bakas nu potatisar .. mmmmmm .. med skagenröra till sedan .. sallad och fräscha grönsaker .. 
 
 
Livet skall vara gott att levas . Lämnar er med dessa ord  denna afton:
 
 
 
Vad du än är, var en god sådan
 
// Abraham Lincoln
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0