Några ord av vikt

 
Ikväll vill jag lyfta ett hjärteämne till ytan.
 
Ett hjärteämne för mig.
 
Barnen.
 
Det är de vuxnas skyldighet att som förälder skydda, fostra och ombesörja för våra barn.
 
 
Det finns barn som har ett helvete .. varje dag.
 
Man kan ha ett kärleksfullt hem .. man kan ha ett icke kärleksfullt hem.
 
Det sker ändå.
 
Mobbningen.
 
Vad gör du för att motverka mobbning?
 
Kanske har du ett eget barn som har varit eller är utsatt.
 
Då vet du .. att imorgon, när skolorna börjar .. startar helvetet för ditt barn igen.
 
Vad gör vi - för att motverka mobbning i skolorna, på lekplatserna och bland barnen?
 
 
Hur tar man i ett ämne som är så tabubelagt att man helst inte vill ta ordet i munnen.
 
Mobbad.
 
För hur man pratar, hur man ser ut, hur man klär sig, hur man är utvecklad. För var man har sitt ursprung, om man är fattig eller har svårt att ta kontakt med andra barn. För att du har fräknar eller för att du inte är skolans populäraste person.
 
 
Jag säger:
 
- Det är vår förbannade skyldighet att hjälpa de barn som går med en klump i magen varje dag.
 
Vore det inte bättre om vi alla lärde våra barn att säga och verkligen mena:
 
 
 
Är du en av dem som tycker som mig?
 
Då är vi enad i tanke & grundvärdering om att alla barn har rätt att vara trygga och må bra!
 
 
// Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0