Spenderade 39 minuter vid facebook

 
Jag sitter i min rosa morgonrock .. huvudet spränger .. jag har ont i ögonen .. inget är oförändrat sedan igår .. humöret var " pretty much " nedslaget .. så gjorde jag något som jag aldrig gör annars.
 
Jag tittade på flödet på facebook.
 
I 39 minuter rakt av.
 
Inget annat .. jag läste spaltermeter efter spaltermeter.
 
Vad ni gör en vanlig lördag i januari.
 
Det gjorde mig ödmjukt inställd.
 
Människor skriver saker tagna ur livet som är smärtsamma.
 
Människor skriver om ensamhet, ledsamhet och sorg.
 
Människor skriver glada hälsningar.
 
Människor är ironiska.
 
Människor skriver roliga historier.
 
Människor skriver om vardagliga saker som att plocka ut julen, shoppa kläder från H6M  & amma sina barn.
 
Människor tar bilder i realtid och ger en inblick i deras liv - här och nu.
 
 
Jag blev glad. Ödmjuk. Tacksam. Rörd. Berörd.
 
Tanken och känslan som slog mig är:
 
Allt är relativt. Det finns alltid någon som har det bättre .. alltid någon som har det värre .. men kärnan som kvarstår är ändå .. vad gör jag för att leva på det absolut bästa sättet för just mig?
 
Den tanken närde en gnista av extrem livsglädje hos mig.
 
Idag tänker jag verkligen nära mig själv och vårda mig själv. OCH jag tänker be om hjälp. INTE göra allt bara för att jag brukar göra det mesta själv jämt. Det är dumt och inte enkärleksfull handling mor dig själv.
 
 
Hoppas att du gör detsamma. Du är värd det.
 
Alla dagar.
 
 
Kärlek //  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0