Den jag är och den jag vill vara

 
Idag har jag varit på ett av de märkligaste mötena som jag har varit med om under hela min livstid.
 
Jag har träffat en man som vände upp  och ner på hela min värld.
 
Det mötet fick mig att tänka till .. en och två och flera gånger.
 
På vem jag är och vem jag vill vara.
 
Idag kom flera sanningar om mig själv serverad på ett ganska brutalt sätt.
 
 
Jag såg mig själv för första gången på ett sätt där jag insåg att jag inte lever fullt ut som jag lär alla gånger.
 
Jag vill därför passa på att tacka alla människor som funnits i mitt liv och som lärde mig en viktig läxa om mig själv - nämligen att jag är inte helt fördomsfri. Jag är inte transparant. 
 
Jag vill därför sätta högre acceptans för min omgivning hos mig själv.
 
 
Jag lider. Av olika skäl. Skillnaden är att jag är medveten om det. 
 
Stort steg för Annan.
 
Frågan är varför - det ÄR häftigt att jobba med sig själv.
 
Att se sig själv i spegeln är jätteskrämmande. Om man tittar efter och är ärlig med vad man ser.
 
Jag tänker mycket på extensiellt medvetande och vad det är.
 
Jag vill därför tacka alla som levt sida vid sida med mig.
 
Ni har varit oumbärlig för min utveckling som person.
 
Jag vore inget av vad jag är idag om inte ni funnits i mitt liv och då menar jag alla - inklusive dem som inte lever kvar i mitt liv längre.
 
Ni har nämligen varit min spegelbild, alla rädslor, alla skratt, alla tårar, all lycka ..  allt som är jag har speglats av den som levt vid min sida.
 
Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv genom er.
 
Jag lär fortfarande.
 
Jag blev uppmanad om att skriva en bok om mina erfarenheter idag .. det är inte första gången som jag får det till mig. 
 
 
Held in silence
Day after day
 
 
Men inte längre.
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mats

Fint skrivet Anna!
Vad länge sedan det var vi sågs. Ta hand om dig!
Kram Mats

Svar: Tack vad rar du är .. ja, nu är det länge sedan.Hoppas allt är gott med dig.
Ha en fin dag.
Kram // Anna
Anna

2013-07-04 @ 01:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0