Hemligheter

 
 
Har du hemligheter som du bär på?
Det har jag också.
 
Många människor tror nog att jag mest som oftast seglar genom livet lekande lätt.
 
Att det är därför som jag älskar livet så högt.
 
För att allt är så lätt för mig.
 
Den föreställningen kan jag slå sönder i ett enda ögonblick.
 
Genom mitt liv har jag skaffat erfarenheter så mörka att även om jag gav er fritt spelrum att fantisera om mina erfarenheter så skulle ni inte ens komma i närheten av sanningen som den ser ut.
 
Människor kan vara otroligt grymma.
 
Obetänksamma.
 
Sorgligt avsaknad från både empati och sympati.
 
Det hade varit lätt för mig att känna hat, ilska och bitterhet.
 
Men jag valde den andra vägen - kärlek, förståelse och förlåtelse.
 
Mina erfarenheter har gjort mig extremt stark som individ.
 
Snackar vi om utanförskap så är jag expert på områden - jag har personliga erfarenheter om vad det gör med en människa. Vad det gör med en människa att bli slagen till spillror. Jag vet.
 
Jag ville bara förklara att två år i terapi är en liten viskning av tiden. Att läka tar tid.
 
Jag är därför extremt tacksam för vad jag har:
 

Min pappa är som Stålmannen. Han verkar överleva det mesta - till och med gånger när hjärtat sagt att det inte orkar mer. Idag har vi haft en bra dag ..  jag och min pappa.
Jag blir så lycklig för att vi får tiden. Med varandra. Det betyder mest av allt.
 
 
Jag har jobbat från mitt Eden. Här satt jag och mådde bra idag.
 
 
 
Jag har målat naglarna under blå sommarhimmel .. känt havsbrisen i ansiktet och ätit middag med pappa .. vi tog en kaffe med Baileys efter maten.
Nyss sa pappa till mig:
 
- Anna, visst har vi det så mysigt du och jag?
 
Och jag tänker ..
 
Vad mer kan man önska av livet än att få vara fullständigt närvarande i nuet?
 
 
Kärlek // Annan

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

"att få vara fullständigt närvarande i nuet"
Det är vackert!!

Svar: Ja, det är vackert :)
Anna

2013-07-17 @ 00:14:09
URL: http://minafyravaggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0