Jag förlåter mig själv - någongång ..

 
 
 
Ja, kära nån .. igår när jag mötte mannen som vände upp och ned på hela min värld sade han att du kommer förmodligen att känna av dagens övningar genom ilska, irritation och vad det nu är som kommer till dig.
 
Och han hade rätt.
 
Jag har gått idag och varit förbannad och irriterad - mest på mig själv. På honom för att han tryckte på svaga punkter hos mig själv och för att han fick mig att känna mig dum.
 
Jag hatar att känna mig dum - men så gick jag in i känslan och tänkte efter varför jag är så jäkla arg.
 
Svaret kom fort: Sårat ego.
 
Känslig och sårbar.
 
Han kom åt mig i mitt innersta - där jag är som svagast och starkast.
 
Nu vet jag inte om jag mest bara avgudar honom eller om jag vill vara osynlig in i evigheten eftersom han knäckte koden så lätt. ( Fast han sade att jag var en svår nöt att knäcka )
 
På grund av att jag nu känner såhär idag så har jag inte heller varit lika vass i mitt jobb som jag brukar vara .. också en ny erfarenhet. 
 
Jag HAR levererat idag  - men med som högst 20% av min kapacitet och det känns som att jag har skolkat från dagens alla timmar.
 
Jävligt irriterande.
 
Mannen från igår sade åt mig att gå in i känslan och stanna där varpå jag sade .. men vad f*n då åker jag på en hjärtinfarkt!
Varpå han svarade .. nej Anna, det är tvärtom - deala med känslan så går du aldrig in i den igen.
 
Så det är vad jag skall göra ikväll - deala med ilska och irritation som sitter förankrad i den enkla sanningen att jag måste vara snällare med mig själv och deala med det jobbiga för att kunna älska mig själv på ett ärligare och bättre sätt.
 
 
Här kommer därför en sann hemlighet som jag har burit på i hela mitt liv:
 
JAG HAR ALDRIG NÅGONSIN VARIT FÖRÄLSKAD.
 
 
 

Jag har älskat villkorslöst i alla relationer som jag har befunnit mig i.
 
Men jag vet inte vad förälskad betyder.
 
Jag är jätteavundsjuk på alla människor som är så OTROLIGT kär .. jahaaa??
 
Blir en ny skilsmässa som bäst om 20 år igen.
 
När jag ändå är inne på det sidospåret .. varför skaffar folk sig en massa relationer med förälskade partners om man ändå fluktar på grannens trädgård varje dag?
 
Det bara övergår mitt förstånd.
 
Och JA, jag är jävligt irriterad.
 
Varför skall jag gå in i känslan och ta reda på ikväll.
 
Tills dess tänker jag lugna mig med den enda personen i hela världen som kan hantera mig oavsett vilket humör jag än är på - min Ingrid.
 
Vore jag man skulle jag fria på stört till henne.
 
 
Fridens lilja folket så länge tills vi ses igen // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0