Mjuka värden är det enda som räknas

Jag är helt övertygad om att ni alla som följer mig här vet hur det känns när saker och ting inte riktigt går som ni vill. Det kan vara en oönskad skilsmässa ( finns det lyckliga sådana? ) det kan vara ett dödsfall ( är man någonsin förberedd?) eller andra livsomvälvande erfarenheter. 
 
Jag tror att speciellt sådana gånger är det viktigt att röra vid enbart mjuka värden.
 
Här är mitt mjuka värde denna helg:
 
 
Maja .. min systerdotter på 5 år. Skrattande frågade hon mig när hon låg i badet om jag inte tyckte att bubblorna såg fasligt goda ut? Vem kan låta bli att skratta och smittas av sådan oskyldig glädje? Våra skratt ekade i badrummet och hon tittade beundrade på mig när jag flätade mitt hår och frågade sådär oskyldigt som bara ett barn kan göra: Moster, varför är du alltid så snygg? Ren & ärligt ställd fråga utan baktankar .. min själ log åt hennes barnliga uppsyn som rymde mer ärlighet än vad de flesta vuxnas andemening betyder i saker de säger & gör med andra människor. 
 
Barnet och kattungen. Hemma i mitt hem imorsse. Ren oförställd kärlek. Som jag fick dela med dem. Maja sade flera gånger att hon hade sådan tur som fick vara med mig .. men det är ju precis tvärtom. Det är jag som hade turen att få vara i hennes sällskap dessa dagar. Hon delade barnasinnet, skrattet, tillgivenheten och kärleken med mig i dess renaste form - vilken gåva!
 
 
Vi gick på H&M - Maja tog med mig till barnavdelningen och utbrast: Moster, visst är det vansinnigt snyggt här på barnavdelningen? Skrattande höll jag med om att det var vansinnigt snygga saker för 5-åringar just där. Med sig ut hade hon en Hello Kitty väska. Lyckan var total - fullständig. Jag gladdes så med henne och höll med om att man kan nog inte överleva utan just en sådan väska ;)
 
 
 
Alla barn älskar att gå i mina skor .. i alla åldrar har de spatserat genom mitt hem i diverse högklackat. Maja utbrast nöjt där hon vinglade fram: Man måste vara snygg när man är en stor tjej, tänk moster .. snart kan jag låna alla dina saker .. jag är ju stor .. fast .. dina BH:ar kan jag inte ha för jag har inga tuttar.
 
Hahahaha .. ni förstår ju .. jag har fått skratta så mycket under dessa två dagar, känt så mycket kärlek och varit så fullständigt i nuet att jag inte vet med vilka ord jag skall uttrycka mig med för att få till översättningen vad en 5 åring tillför.
 
Mjuka värden. 
 
En 5-åring medför mjuka värden samt .. Maja lärde mig ytterliagre en viktig sak under dessa två dagar.
 
Vikten av att vara i nuet.
 
Tack älskade barn .. moster älskar dig vansinnigt mycket! // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0