Varför terapeuten?

 
 
 
Det är många bud på det där om varför man går till en terapeut eller varför man inte gör det .. 
 
En del anser att det är enbart labila människor som söker hjälp, medan andra människor anser att det är ett friskhetstecken. 
 
Jag anser att livet är lite på sniskan med jämna mellanrum .. helt fantastiskt hur livet kan te sig med tvära kast och nya berikande händelser. Ibland glädjefulla och andra gånger smärtsamma turer.
 
 
 Jag anser att gå till en terapeut för att rida ut livet med rätt verktyg, är att likna med att hantera livet med lika stor intelligens som att du vet att när du får en trasig bil så tar du den till verkstan eller att när du blir sjuk uppsöker du ett sjukhus. Rätt logisk handling, eller hur?
 
Vem leker hjärnkirurg och utför ett avancerat ingrepp på sig själv i huvudet liksom??
 
För mig är det lika naturligt att gå till min terapeut för att hantera livet och förstå varför jag reagerar som jag gör i vissa lägen och hur jag gör för att komma vidare. Min terapeut är lika viktig för mig som syret jag andas.
 
 
Min teraputs råd till mig idag var:
 
- Anna, gört enkelt för dig själv. Komplicera inte till saker. DU är viktigast.
 
 
Jag tackar från djupet av mitt hjärta min terapeut för de snart 2 år som han har jobbat med mig och fått mig att känna och hysa en innerlig förståelse och insikt om vem jag är ..  den enkla sanningen har fått mig att göra enorma framsteg med mig själv. Jag är inte hel, men jag är på väg dit.
 
Eloge till dig Erik Hedberg! Du är amazing.
 
 
Kärlek // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0