Den jag är ..

Hej fina ni .. bloggat lite si och så på senaste tiden - men det har ju sina anledningar. Jag är trött. Hiskeligt trött. Arbetet med "En dag för alla barn i Söderhamn" har tagit så mycket tid och energi i anspråk så jag kan omöjligt beskriva det så att det blir rättvist. Ni skulle ändå inte veta riktigt hur djupt detta arbete har satt sina spår hos mig.
 
Varje sekund av vägen har varit värt allt och lite till. 
 
Igår och idag har jag landat .. reflekterat och funderat.
 
 
Jag har fått en mängd av nya vänner efter denna väg - jag är tacksam för att ni har släppt in mig i hjärtats centrum och låtit mig ta del av alla hemligheter och behov.
 
Jag har hunnit tänka en hel del på mitt arv och på vad som format mig till den jag är.
 
 
Min farmor - ändlösa timmar berättade hon om sin uppväxt i Mörsil för mig när jag var liten - det var alltid lika spännande, jag tröttnade aldrig på hennes historier.. tacksam är jag för att jag besitter det arv som jag föddes med  - det har lärt mig att respekt är något man förtjänar OCH kärlek kan aldrig köpas för pengar. Du är den du är - konsten sitter i att vara den du är - oavsett vad någon annan säger eller tycker.
 
Tolerans. Att respektera varandra för dem vi är. Skydda de mindre lyckligt lottade.
 
Att peka på andra och säga att jag har inte ansvar .. är en enkel väg ut.
 
Ansvar.
 
Efter vägen har jag sett sanningar som fått mig att må mycket dåligt .. visste ni att fattigdomen kan vara så hemsk .. att det faktiskt finns barn som går och lägger sig hungriga .. i Sverige 2013?
 
Det här är ett löfte från mig .. jag kommer tillsammans med de mina att fortsätta med arbetet mot utanförskap och mobbning.
 
I December kommer vi att ha en till aktivitet.
 
För barn - för att DE äger rätten till att få höras och synas och bli älskade.
 
Oavsett var de kommer ifrån.
 
Redan nu efterlyser jag volontärer som vill hjälpa till. 
 
NI vuxna behövs.
 
Behöver jag säga att tillsammans står vi starka?
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: minafyravaggar.blogg.se

Fantastisk dag för alla blev det, tack!!

Svar: Tack .. så roligt att se all glädje :)
Anna

2013-06-09 @ 00:06:23
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0