Söndag och vad som finns i mina tankar ..

 
Så infann sig stora vilodagen .. 
 
 
Jag och Linan åkte ut till mitt Eden .. storslagen vy från stora verandan .. solsken på oss och på himlavalvet tronade värsta stormvädret upp sig .. häftigt! :)
 
 
Ut i skogen bar det av .. hundarna rasade runt som galningar .. eller ja, Armani rasade omkring som en illbatting medan Aragon och Bamse faktiskt betedde sig som hundar ;)
 
 
 
Mamman hade så fina nya kuddar i uterummet på stora altanen .. jag bara älskade den :)
 
 
Här satt jag och Linan och bara njöt av söndag, varandras sällskap, kaffe och mammans nybakade sockerkaka.
 
Ibland behöver man inte få mer av livet än vad det ger. 
 
Vilket har fått mig att fundera idag.
 
Detta är nu mina tankar om vad som jag finner är märkligt här i livet. Svaren på det svåra.
 
Alla har vi någongång befunnit oss i en tid som är svår.
 
Då förväntar man sig att dem som står en närmast skall finnas där.
 
Jag har länge funderat över varför jag blir så förbannad när människor gör mig besviken.
 
Varför jag blir så arg när de inte håller vad de har lovat.
 
Idag kom jag på svaret så att jag kände i hjärtat hur rätt det var.
 
Jag satsar alltid 100% på mina relationer. Vilka de än må vara.
 
Jag FÖRVÄNTAR mig ett 100%- igt engagemang tillbaka.
 
Naivt nog så tror jag på att vad du ger är vad du får.
 
Det funkar inte så. Jämt.
 
De sista åren har jag blivit mer sviken av människor ( som jag trott stå  mig nära, som jag har trott om att älska mig för den jag är, som jag har litat på i alla lägen) än vad jag någonsin tidigare har varit med om.
 
Min tillit och tro på min nästa har verkligen satts på prov.
 
Jag har tvingats till att göra val som för evigt etsat sorgliga spår i min själ.
 
För att andra människor gjorde dumdristiga val utan att tänka efter hur det drabbade alla andra.
 
Och jag är döless på människor som tar utan att ge tillbaka.
 
Som förråder, ljuger & skiter i hur saker och ting drabbar andra människors liv.
 
Som bara tar det som passar dem själva, men som inte håller även sin nästa över vattenytan i tider när denna behöver den hjälpen eller styrkan tillbaka.
 
Som ler mot dig när du möter dem, men du vet vad de säger bakom din rygg.
 
 
Hur pinsamt är inte det?
 
Det suger.
 
Först idag kopplade jag innebörden mellan hjärtat & hjärnan:
 
Utnyttjad.
 
 
 
Det här är det jag vill förmedla ikväll:
 
Mjuka värden och ärlighet.
 
Jag är TACKSAM för att jag har mött dessa människor som fick mig att lida och gråta, för på grund av dem så vet jag vad som verkligen räknas i livet och det är:
 
- Ärlighet, uppriktighet och mjuka värden rakt igenom. Samt - lika barn leka bäst. Man skall aldrig ge sig in i lekar med oärliga spelregler och där ont uppsåt bedrivs.
 
Bränt barn skyr elden.
 
Därför väljer jag enbart klara spelregler och sunda värderingar.
 
Tillsammans med människor som delar mina grundvärderingar här i livet om vad som är rätt och fel.
 
Jag tar det igen : mjuka värden och ärlighet.
 
 
Varför skulle man välja något annat än det?
 
// Annan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0