Ge mig lite ärlighet

 
 
 
Någon jag känner väl sa för ett århundrade tillbaka att:
 
- Anna .. jag vet att du är en tänkare .. men ibland måste man prata också. Annars vet man aldrig vad som rör sig där inne ..
 
Det som rör sig i mitt huvud är .. tanken på ärlighet.
 
Jag funderar på vad som driver människan? Vad gör oss till en fin medmänniska?
 
 
Ärlighet.
 
Ett enda ord som står för hela svaret.
 
En gång till ..
 
Vad gör mig till en bra medmänniska?
 
Ärlighet.
 
 
Jag är enkel i min ärlighet.
 
Det gör att jag får behålla den sanna kärleken i mitt liv och människorna som lever år ut och år in bredvid min sida.
 
Ärlighet.
 
Det räcker för mig // Annan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0