Missbrukad

 Vad gör det med en människa .. när den blir missbrukad?
 
Det vet bara de människor som blir det eller de som som har varit missbrukad.
 
Många tänker .. hur  svårt kan det vara att lämna ett sådant förhållande??
 
Spelar ingen roll om det är bror,syster,mamma,pappa, sambo, maka, make eller en vän.
 
De får skylla sig själva om de stannar kvar i ett destruktivt förhållande.
 
Jag säger .. det är inte så enkelt.
 
Att påstå att det är enkelt är som att säga att världen enbart existerar i svart eller vitt.
 
Lite sympati!
 
Krydda det med EMPATI!
 
Spetsa det med en stor dos förståelse & ödmjukhet.
 
För att du inte vet hur det är.
 
Vet du inte hur det är så skatta dig lycklig.
 
 
Det gör saker med dig som du omöjligt kan föreställa dig .. det förminskar, det förvränger & det sänker dig så djupt som människa att du en dag när du ser dig själv i spegeln inte vet vem det är som tittar tillbaka på dig.
 
Jag tror på att det i alla människor bor en stor dos godhet.
 
Oavsett vem du är så tror jag verkligen det.
 
Men när någon i omgivningen blir missbrukad så spelar det ingen roll hur snäll eller inte den som missbrukar är.
 
 
Jag vet att allt är inte svart eller vitt.
 
Storhelger innebär gemenskap, familj och glädje för de flesta.
 
Jag har haft en sådan helg - en skön och avslappnad helg med människor som skänker mig trygghet.
 
Jag vet samtidigt att .. för många har helgen inneburit sorg.
 
 
Ikväll går min kärlek till dem som blir missbrukade.
 
// Annan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0