Mitt speciella möte idag ..

 
Idag har min dag kantats av många möten.
 
Företagare, entusiaster, tävlingsmänniskor & föreningsmänniskor.
 
Alla förgyllde min dag fast på olika sätt.
 
 
 
 
Jag erkänner att jag blev nyfiken på Freestyleåkaren Markus Nordin .. om han verkligen är sådär ödmjuk som han verkade på telefonen?
 
Svaret jag kom fram till idag är: JA!
 
Jag och alla andra på plats fick sedan uppleva en show av världsklass  ..  helt sanslöst att beskåda på plats.
 
 
Bredvid mig under dagen hade jag till och från en kille på 8-9 år .. han dök upp bredvid min sida flera gånger under dagen .. men framför allt där Markus Nordin syntes.
 
Han frågade om jag filmade och om han kunde få se filmen sedan .. jag lovade att lägga ut den på Fönebasens hemsida så hans pappa kunde hjälpa  honom att se den  hemma sen.
 
Sista gången jag stod och filmade smög han upp vid min sida igen .. pekade bakåt och sa:
 
- Där är min pappa .. tror du att Markus Nordin kommer nära oss om vi står här?
 
Jag sa: Du gillar verkligen Markus Nordin du! Vet du vad .. jag har några signerade ex av programbladet .. jag kan ge dig ett sådant om du vill ha?
 
Hela ansiktet sprack upp i ett leende på grabben och jag gick och hämtade det utlovade signerade programbladet.
 
När jag kom tillbaka sa pappan:
 
- Tack så hemskt mycket .. han är speciell min grabb .. försvunnit från mig några gånger idag - men det har gått bra ändå .. tack för det du gjorde.
 
Jag svarade: Ingen fara .. han har hängt här med mig & är hängiven freestyle åkaren.
 
Pappan: Ja .. men han är speciell - han är autistisk. Därför är jag tacksam för det du gjorde för honom.
 
 
 
Jag har tänkt på det sedan jag kom hem idag .. det mest speciella mötet jag fick idag var av en autistisk 8 årig kille som bäst förmdelade känslan av hängivenhet och magik. Han var inte med och klappade händerna högst, han busvisslade inte mest .. han bara förmedlade känslan.
 
Det var det finaste mötet idag.
 
 
Ett signerat programblad .. & jag har ett leende med mig ända från Ljusdal till Söderhamn ikväll.
 
 
DET .. är kärlek det :)
 
// Annan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0