Mjuka värden & hårda värden

 
 
För mig har dagen handlat om mjuka värden;
 
 
 
Lång sovmorgon .. mys med Aragon i sängen .. han ÄLSKAR att tryna länge under täcket med mig .. eller som här .. tätt, tätt intill och dela ut små kärleksnaffs för att visa : Du & jag mamma .. du & jag  <3  På nedervåningen lekte katterna järnet i presentlådorna ( läs demolera i molekyler ) - marodörer. Men söta sådana ;)
 
 
Sedan begav sig dagen ut till mitt Eden .. strålande solsken .. en genst glad Annan och i det första paketet som jag öppnade fanns ordet kärlek. Kan det blir bättre än så? Knappast! :D
 
 
 
Mamma, fina mamma hade bakat två olika smörgåstårtor och kärleksmums! 
 
MIN familj var samlad, mamma, pappa, min syster med familj och jag och min familj. 
 
För mig gick dagen i enbart mjuka värden. Skratt. Gemenskap. Trygghet.
 
 
Så kom då kvällen - jag tittade nyss på Kalla Fakta som handlar om barnhemsbarn.
 
Hur sätter man ord på vad man känner när man ser övervåld på ett barn?
 
Djup vrede. 
 
Sorg.
 
Mammahjärtat värker.
 
Men vad hjälper det?
 
Dessa barn har fått en fruktansvärd start på livet, med en syn på den vuxna världen & en verklighet som går stick i stäv med vad jag kallar för mjuka värden.
 
Här finns ingen trygghet, ingen glädje, ingen anledning till skratt.
 
Jag vill krama dem. Barnen.  Även om det inte gör en endaste skillnad. Så vill jag ändå krama dem.
 
Mjuka värden.
 
Det borde bara få finnas mjuka värden.
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0